پاسخ
اول : هردوعبارت صحیح است زیرا زلزله و طبیعت فاقد شعور هستند
دوم : در کدام آموزه دینی مصونیت مسجد ( منازل مومنان) را از آسیب زلزله و بلایای طبیعی مستثنی کرده است ؟ چنانکه کعبه (مقدس ترین مکان مسلمانان ) بارها و بارها چه پیش از اسلام و چه بعد از اسلام دراثر حوادث طبیعی (سیل) و یا بواسطه جنگها مورد هجوم قرار گرفته و در اثر آتش سوزی ویران شده است.
سوم : از دیدگاه قرآن بلایای طبیعی دو علت دارد 1 - به دلیل گناه قوم و برای عذاب واقع می شود (اعراف-73) 2 – آزمایش الهی است (بقره- 155) و خیری در آن نهفته ولی مردم آن را شر پنداشتند ( بقره – 216) حتی اگر زلزله ( بلایای طبیعی) در اثر گناه و به علت عذاب قومی باشد ، مومنان در امان نیستند . چنانکه حضرت لوط فرمان یافت مومنان قوم را قبل از عذاب از شهر خارج کند .
چهارم : نکته مهم اینست که بشر نمی تواند با علم خویش تعیین کند که این بلای واقع شده مصداق کدام علت ( عذاب از گناه یا آزمایش الهی ) بوده است .
در حکومت امیر المومنین (ع) زندانی سیاسی نداشتیم؟...
ما را در سایت در حکومت امیر المومنین (ع) زندانی سیاسی نداشتیم؟ دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : shakerdargah بازدید : 94 تاريخ : شنبه 27 آبان 1396 ساعت: 13:29